HTML

Methinks

Friss topikok

Címkék

3D-nyomtató (1) albérlet (1) állatorvos (1) állatorvosi onkológia (1) állat patika (1) allergia (1) allergia gyógymód (1) allergia kezelés (1) anya (1) anyagi (1) autó (1) autógumi trend (1) autóhuzat shop (1) autóklíma tisztító spray (1) autó lízing (1) b-gs (1) babona (1) bátor lovasiskola (1) bbfermix (1) beltéri ajtó (1) blog (1) BölcsWeb (1) bölcs web (1) bowling (1) budasolar (1) bútor a neten (1) Cadillac bérlés (1) cél (1) Celab (1) célkitűzés (1) CES (1) Click Center (1) család (3) daganat (1) dekoráció (1) digisample (1) doki (1) dr.Laptop (1) dreamhall (1) e-mail (1) EgerHázi (1) egészség (1) egészséges (3) egészséges életmód (2) egyszerű (2) éjjel nappal budapest (1) élet (1) élet showja (1) elhagyatott helyek (1) eliza (1) érdekes (1) erotika (1) erotikus (1) erotikus történetek (1) espresso (1) EsterPress (1) Ester Press (1) étkezés (1) eu4you (1) európai izomautók (1) fbn (1) fejlődés (1) férfi (1) férfiak (1) ferxtreme (1) fesztivál (1) film (1) filmek (1) finom (1) fizetés (1) foc (1) fogadalom (1) fogkefe (1) fogmosás (1) fogyás (2) fogyókúra (2) front door (2) Ftp Sport (1) GB (1) Gudu (1) gyerek (1) gyerekek (1) gyerek monitor (1) gyors (1) halászat (1) hal barát (1) harbin (1) használt könyvek (1) hazai porta (1) helytelen (1) helytelen beszéd (1) hirek (1) hitel (2) (1) horgász (1) horgászbot (1) horizont online (1) hotelek Magyarországon (1) ibey (2) idő (1) idő beosztás (1) ifjúsági ház (1) induri (1) innováció 2011 (1) intelligens mosógép (1) interalia (1) internet (1) internetadó (1) ismerkedés (1) Jazz és bor (1) jég (1) jégszobor (1) Job Force (1) kahikezelés (1) kapcsolat (5) karácsony (2) karácsonyi film (1) karácsonyi világítás (1) kávé (1) kávéfőző (1) keresőoptimalizálás lépésről lépésre (1) Kiadó lakás (1) kiejtés (1) kisállat (1) kisállat doki (1) kisállat szemészet (1) KisDunaVe (1) kitartó (1) klasszikus izomautók (1) kókuszos süti (1) kor (1) kövér (1) kövérség (1) kultucca (1) kulturart (1) kutya (3) kütyü (1) lakás (1) lakáshitel (1) lápma (1) látványos képek (1) limuzin (1) limuzin Pest (1) linuzin bérlés (1) lízing (1) lízing ajánlat (1) love portál (1) luxus (1) luxus limuzin bérlés (1) ma (1) Magic11 (1) manager (1) Martin (1) mátka pár (1) meccs (1) Medecon (1) megélhetés (1) megfázás (1) megfázás megelőzése (1) megoldás (1) méregtelenítés (1) méz (1) micred (2) mikrós süti (1) minőségi ingyen tárhely (1) modell alkat (1) modern (1) mondat (1) mosógép (1) motoros akadémia (1) MSN Club (1) munka (3) műsor (1) nepáli földrengés (1) net (1) Nike Running (1) (1) női szerepek (1) női vágyak (1) nők (2) nyarlaás (1) odin Budapest (1) öko komfort (1) online (1) online design (1) online hitel (1) online tananyag (2) öntözőrendszer (1) pálinka (1) Pallas könyvek (1) papírkút (1) pearsonlongman (1) pénz (4) pénzkeresés (1) plusz pénz (1) polctechnika (1) propolisz (1) propolisz csepp (1) PSPC (2) puszi (1) régen (1) rezsi (1) rohanó világ (1) romantikus (1) Romkert Debrecen (1) salakanyag (1) Scorsese (1) se-efk (1) sebesség (1) Sebestyén Balázs focista (2) Sebestyén Balázs football player (1) seefk (1) Silver 3 (1) sinuskik (2) soványság (1) sport (1) sportautó (1) sportolás (1) streamline-webdesign (1) stressz (1) szavak (1) szem betegségek (1) szép bőr (1) szexpartner (3) szexshop (1) szilveszter (1) szingli (1) szobor (1) szoborfesztivál (1) szókincs (1) szórakoztató portál (1) szülő (1) technika (1) tévé (3) tiszta Magyarországért (1) több pénz (1) travels in hungary (1) turizmus kártya (1) ujbudaTV (1) újévi (2) Új Buda TV (1) új eladó házak (1) új év (2) ünnep (1) ünnepi világítás (1) utazás (1) vágyak (3) valóság (1) valóság show (1) változás (1) váradi takarítás (1) vásárlás (1) vb (1) vicces állatok (2) Vicces Oldal (1) videó (1) vígjáték (1) világítás (1) világ csodái (1) VPFSZ (1) wap tv (1) webmediainfo (1) webring (1) webshock (1) zöldfül program (1) Címkefelhő

2014.01.26. 00:42 me.thinks

Mennyi pénz kell havonta a megélhetéshez?

Címkék: vásárlás család hitel pénz lakás luxus lakáshitel fizetés albérlet megélhetés rezsi nyarlaás

A megélhetés gyakorlatilag mindennapos téma, de vajon mennyi pénz kell ahhoz, hogy normálisan éljünk, ne csak túléljünk? Ez függ az egyéni elvárásoktól és a körülményektől is. Van aki szerint a kozmetikus, fodrász, masszázs elengedhetetlen, ezért erre minden hónapban költeni kell. Mások szerint ez már luxus. Az albérlet fenntartása, vagy a lakáshitel törlesztőrészlete ugyancsak befolyásolja, hogy havi szinten mennyi pénzre van szükség. Az albérlet az havi szinten minimum 50 ezer forint, de lehet akár 100 ezer is, attól függően milyen a lakás. A lakáshitel törlesztője pedig a 60-80 ezer forinttól kezdődően hatalmas összegeket elérhet.

Az albérleten, vagy lakáshitelen kívül ugye ott a rezsi, vagyis a számlák. Ez ugyancsak a lakás nagyságától, az igénybe vett szolgáltatásoktól, fűtési szezontól függő. Minimum 20 ezer forint, de fűtési időben, vagy nagy lakás esetében a 40-60 ezer forintot is elérheti.

Az étkezés külön téma. Havi 20 ezerből is lehet finomakat főzni egy-két személyre, de egy 4 tagú család számára ennyi pénz már nem elég. 50-60 ezer egy nagyobb családnak bőven elmegy élelmiszerre. Most nem arra gondolok, hogy lazaccal töltik meg a hűtőt... de nem is a legolcsóbb párizsit és az akciós májkrémet veszik meg. Az élelmiszeren lehet a legtöbben spórolni, de ahhoz, hogy egészségesen táplálkozzon az ember ugye költenie is kell. Sajnos sokan csak a gyerekeknek veszik meg a "jobb falatokat" gondolok itt a sajtra, vagy gyümölcsre stb. mert arra nem jut, hogy egy 4-5 tagú család változatosan étkezzen.

Ugye ott vannak még a tisztálkodó és tisztítószerek. Ezek költsége is változó, a család létszámától függő. Szerintem bátran számolhatunk havi 10-15 ezret, ha a sampontól, a testápolóig, a mosóport, az öblítőt is ide soroljuk.

A ruha-cipő kérdés ugyancsak érdekes, mert ezek a dolgok néha már luxus cikknek számítanak, vagyis adott keresetből nem nagyon futja rá. Ebben az esetben viszont mindegy, hogy adott személy egyedül él, vagy egy több tagú családról van szó, a pulcsi akkor is elszakad, a farmer kikopik, kell egy új cipő. Családosok esetében a gyerekek mindent kinőnek tehát nem könnyű... Sokan turkálókból vásárolnak, mások méregdrága boltokba járnak. Szerintem nem az a kérdés, hogy hol szerzi be az ember a ruháit, hanem, hogy van-e rá pénze, hogy beszerezhesse amikor szükséges. Havi 20 ezret bátran számolhatunk erre is. Persze nem arra célzok, hogy ennyi pénzért kell márkás cipőt venni, de ha az ember körülnéz, akkor ennyi pénzből azért már szépen be lehet vásárolni jobb boltokban is, főleg ha akciók is vannak.

Ami még a havi költségek közé tartozik ugye az utazás. BKV, vagy benzin ugyanúgy pénzbe kerül. Ez is személyfüggő, hogy mennyit kell rá költeni havonta. Ha busszal megyünk dolgozni olcsóbb, de ha a gyerkőcöket suliba kell vinni, a szülők dolgozni mennek és mindezt autóval teszik akkor havi 30 ezret számolhatunk benzinköltségre is.

A luxus kategóriába sok dolog besorolható. A fitnesz terem bérlet, a kozmetikus, fodrász, masszázs, szolárium, manikűr, kávé, dohányzás, taxi ebbe a kategóriába is tartozhat. Ez már igénytől és lehetőségektől függő. Aki egész nap az irodában ül, a számítógépe mellett, annak időnként jól esik egy masszázs, mert hátfájás gyötri. A bankban dolgozó nénike el kell menjen fodrászhoz, mert nem lehet vihar verte frizurája ha hiteles banki alkalmazottnak akar tűnni. A dohányzás nem kötelező, de rossz szokás amire sokan költenek, csakúgy mint az elengedhetetlen reggeli kávé. De felmerül a kérdés, hogy ha semmi luxust nem engedhet meg magának az ember, akkor miért dolgozik?! Luxus cikkekre ugye mindenki annyit költ amennyit tud.

Az olyan dolgokról se feledkezzünk meg, hogy mi van akkor, ha tönkremegy a mosógép, bedöglik a mikró stb. Ilyen esetben jó lenne a félretett pénz, de ahhoz ugye annyit kell keresni, hogy az ember félre is tudjon tenni. Különben jön az áruhitel... ami hosszútávon nem feltétlenül előnyös, de mosógép nélkül pl. elég nehéz lenne élni. Ősszel ugye a gyerkőcöknek iskolai dolgok kellenek, arra minimum 20 ezret számolhatunk, ha csak nem akar a csemete méregdrága iskolatáskát...

Szórakozás, na ez ismét érdekes kérdés, mert kikapcsolódásra mindenkinek szüksége van. Életkortól függetlenül egy éttermi vacsora, egy mozi, a gyerkőcökkel vidámparkozás, egy családi piknikezés bele kellene férjen a havi költségvetésbe. Különben az ember azt érzi, hogy dolgozik a semmiért azért, hogy fenntartsa magát és a családját. Ha nem tud kikapcsolódni, feltöltődni, a munkában sem tud kiválóan teljesíteni és a stressz nő...

Az igényektől függően kell egy új tévé, le kell cserélni a régi autót, a gyereknek okostelefon kell, mert már mindenkinek van stb. Na ezek ismét szép kis összegek, amik nem is vernék földhöz az embert, ha minden hónapban félre tudna tenni és amikor kell megtudná venni az adott dolgot. Bár sokak szerint már ezek is a luxus kategóriába tartoznak és ez nem is csoda, mivel minimálbérből ilyesmire nem igazán futja. Előre nem várt események is jöhetnek, pl. el kell menni fogorvoshoz, a gyerek megfázott, meg kell venni a gyógyszereket stb. Akát több tízezer forintos tételekről is lehet szó.

Nyaralás... évente egy hétre legalább el kellene menni nyaralni, hogy az ember pihenhessen, kikapcsolódhasson. Egy 4 tagú család is megúszhatja viszonylag kedvező áron a nyaralást, ha valamelyik közeli tengerpartot választja, de akkor is kell 2-300 ezer forint a kiruccanásra. Ez már sokaknak luxus, mivel az egész évi keresetből sem tud mindenki annyi pénzt összespórolni, hogy üdülni vigye a családot. Amikor sokan már a hónap utolsó napjaiban azt sem tudják mit főzzenek, vagy kitől kérjenek kölcsön fizetésig nem is csoda. Pedig a dolgozó szülőknek és a gyerekeknek is szükségük lenne a kikapcsolódásra és az élményekre.

A szükségleteket és a luxus cikkeket összevetve mindenki számolhat... és takarékoskodhat amin lehet. Szerintem egy egyedülálló személynek aki fenntart egy lakást, legyen az albérlet, vagy lakáshitel minimum 200 ezer forintra lenne szüksége havi szinten ahhoz, hogy a hó végén ne azon kelljen töprengenie, hogy húzza ki a fizetésig. Két személy esetében 300 ezer már elég lenne ahhoz, hogy kényelmesen megéljenek. Egy 4 tagú család esetében minimum 400 ezer forint kellene ahhoz, hogy a család ne szenvedjen semmiben hiányt és még félre is tudjanak tenni. Persze minden pénzt el lehet költeni, de a fent említett összegekből szerintem már meg lehet élni és nem kell a hó végén számolgatni, hogy mire futja még.

Mi a véleményetek, a tapasztalatok? Mennyi pénz kell ahhoz, hogy az ember ne csak túléljen, hanem megéljen? Mi számít luxus cikknek szerintetek, mik azok a dolgok amiket megengedtek magatoknak? Mennyit kell ahhoz keresni, hogy egy egyhetes nyaralásra is jusson pénz? Kíváncsi vagyok a véleményetekre!

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://methinks.blog.hu/api/trackback/id/tr125782667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

entero 2014.01.26. 11:13:05

Szerintem 400 ezer forint nem elég luxus dolgokra, viszont kényelmesen el lehet belőle éldegélni. A normális az lenne, ha a nettó minimum egy főre elérné a 200 ezret, és legalább a 400 ezret pedagógus, orvos, stb. esetében.Én közel 2 milliót keresek havonta, ebből már futja luxusra is a hét tagú családomnak is.

me.thinks 2014.01.26. 12:02:31

@entero: Havi 400 ezer tényleg nem elég a luxusra, főleg egy 4, vagy több tagú család esetében. De ennyiből azért már nélkülözés nélkül meg lehet élni. Igazad van, minimum 200 ezer kellene legyen a havi fizetés fejenként ahhoz, hogy az emberek megéljenek. Ha nyaralásra és hasonlókra is szeretnénk költeni, akkor ennél több. Mindenki azt mondja, hogy félre kell tenni és ez igaz is, de ahhoz úgy is kell keresni. Havi 90-100 ezerből elég nehéz félretenni és elég sokan keresnek ennyit...
Ügyi vagy, ha havi 2 milliót megkeresel, de gondolom ezért dolgozol is elég sokat. Ha egy kicsit utánaszámolunk, akkor egy 7 tagú család esetében kell ennyi pénz ahhoz, hogy jól éljen a család és ne csak túléljen. Az jó, ha a gyerkőcöknek mindent meg tudsz adni! :) Nagyon kiábrándító, amikor a gyerek egy sütit kérne de a szülő nem tudja neki megvenni, mert akkor nem jut kenyérre... sok ilyen példát hallottam mostanában. Az is alap lenne, hogy a kirándulás, vagy egy családi ebéd, vagy egy strandolás beleférjen a keretbe. Az élményekre a kicsiknek és a nagyoknak is szükségük van, de ugye ezek a dolgok is pénzbe kerülnek.

Laptop7712 2014.01.26. 12:52:50

Nem értem a dilemma okát.
Nagyon jól rávilágított arra a tényre az írás, hogy a hazai munkaerőt a lehető legnagyobb mértékben kihasználják.

Sehol nincs megírva – néhány rendszerszintű profitmodell kivételével –hogy a hazai nettó fizetéseknek 75- 150 forintnak kell lennie. Beszéltem erről angol haverokkal, simán kiröhögtek.

Tudniillik, Angliában, Németországban, ha a gyorsétteremben vagy takarító, akkor is keresel annyit, hogy ki tudd fizetni az albérleted, a kajád, és még használt kocsit is tudsz venni, ha ésszel élsz.

A lakhatás, és az egyéb költségek olcsóbbak nyugaton, mint itthon, tehát az kellene, hogy egyik napról a másikra szépen előírni azt, hogy innentől kezdve ugyanaz a nettó fizetésmodell van érvényben itthon is, mint mondjuk Németországban, vagy Angliában.

Ez történetesen 1375 EUR nettó Németországban, vagy 1000 – 1100 GBP Angliában, nettóban. Ez egy tipikus rendszermunkahely, és semmi ismétlem, semmi nem tiltaná meg – változatlan makro, és mikro viszonyok mellett – azt, hogy a hazai rendszermunkahelyek is ilyen fizetésekkel mennének.

Ez ott valahol a rendszerváltás környékén lett nagyon félreértelmezve, hogy a hazai béreknek nem kell tartalmaznia semmit, főleg nem egy normális élethez való pénzmennyiséget.

Ezt unta meg minden fiatal, és dobbantott. Egy átlag mérnöki munkahely (kezdő pozíció) nyugaton – legyen Anglia – 22- 25.000 GBP nettó / év. Érdemes lenne elgondolkozni ezen a tényen nagyon rövidtávon.

Úgy gondolom, az a párt, aki be tudja ígérni azt – közgazdaságilag alátámasztva, és bizonyíthatóan - , hogy képes olyan termelő munkahelyeket teremteni, ahol a kezdő takarító fizetés 400.000 Ft nettó, az megnyeri a választásokat.

Azonnal hazaosonna 100.000 ember, csak azért, hogy felépítsen egy ilyen rendszert.

Elkezdene egy kicsit másképp gondolkozni a magyar – nagyon más lenne a politika is -, meg elkezdene öntudatára ébredni, meg lenne olyan, hogy termékpiac.

Mindezt mondom azért, mert külföldön a havi nettó 1375 EUR-hoz, vagy az 1000 GBP-hez nem kell semmilyen végzettség, a kubikus is ennyit keres, és az is, aki a hamburgert rakja össze, vagy az, akinek a munkáját az adott szalag mellett 2 óra alatt tanítja be a helyi műszakvezető.
Természetesen a játék 8 órás napi munkarend mellett igaz.

Ehhez meg nem kell CV, meg miegymás, ha valaki dolgozni akar, tud, és megkap ennyit, a többi rajta múlik.

Na ez lenne az a társadalmi innováció, amiben részt vennének a fiatalok, ha nem lesz ilyen, szépen kiürül az ország, elmennek azok, akik komolyan akarnak tenni valamit.

tisztapista 2014.01.26. 13:42:02

@entero: "A normális az lenne, ha a nettó minimum egy főre elérné a 200 ezret, és legalább a 400 ezret pedagógus, orvos, stb. esetében"

A normális melós, vagy szakmunkás simán megkapja a havi 200-at nettóban, feketén.

A pedagógus és az orvos állami pénzt kap, ami szénné van adóztatva. Ezért ők csak 100-at visznek haza.

És valahogy mindenki megél belőle. Még frankhitelre is futja, pedig az már tényleg luxus.

A biztos utas 2014.01.26. 14:02:12

Tényleg csak az igényektől függ, ki mennyit él fel. Hidegben pl felfűtheti az ember a szobát 24 fokra, 19 helyett, de a 19 is pénzbe kerül. Lehet olcsón főzni, enni, de egyre nehezebb normális kaját olcsón kihozni.
Nyugati példákkal csak óvatosan, amit itt ha lassan, nehézkesen de mégiscsak ingyen megold a TB, az kint hatalmas összeg tud lenni, ha beteg valaki.
Magyar fogász helyett lehet menni a méregdrága londoni fogászhoz, aki nem is olyan profi, mint a mi orvosaink nagy része az ingyenes sztk-rendelőkben.
A sebészekről már nem is beszélek. Néha az orvosi ellátást elnézve úgy tűnik, rosszul él az, aki 150alatt kap kézhez, de olyan, mintha lenne egy havi minimum 50ezres beteg- és balesetbiztosítása.
Érdemes megnézni, mibe kerül a magánúton végzett komolyabb vizsgálat, CT, MRI, röntgenek...ezek többszázezres bulik, a magyar meg kis kivárással, de megkapja ingyen.
Sokan nem törődve a válsággal, olyan dolgokat tartanak minimumnak, amik igenis luxus kategóriájúak. 100ezer körüli fizetésekkel vállalnak havi 5-10ezer Ft tévé- és internet fizetnivalókat, a felelőtlen devizahitelekről már nem is beszélve. Vizet vesznek olyan országban, ahol iható a csapvíz.

A poszt kérdésére a válasz, hogy valami konkrét is legyen, kb havi 150től kezdődik a normális élet. Ha nem kell iszonyú törlesztőket fizetni a feléből persze...

bungics (törölt) 2014.01.26. 14:45:54

4 tagú családnak nagyon karcsú 400 eFt. Abból nincs Horvát-tengerpart meg okostelefon, de egy fillér tartalék sem.
A cikkből egyébként hiányolom a megtakarítást, ami szerintem ma már nagyon fontos. Nem lesz nyugdíjunk, hatalmas összeg a taníttatás (legalább egy szakmát illik egy szülőnek a gyerek kezébe adni). Szóval a jövőre ma már gondolni kell, akkora a létbizonytalanság.

Sárga Pecsenyekacsa 2014.01.26. 15:02:05

Kötelező olvasmány: Adrien Mole folyó ügyei. (Már azoknak, akik a "nyugati" példákkal példálóztak.)

Az élet nem csupa méznyalás. 47 ezer forintból is meg lehet élni. Csak evésre meg rezsire nem futja belőle.

me.thinks 2014.01.26. 15:11:19

@bungics: A megtakarítás nagyon fontos, ebben igazad van. De akkor pl. egy 4 tagú családnak mennyi pénz kellene, hogy félre is tudjanak tenni legalább havi pár tízezret és nyaralásra is fussa? A másik kérdés, hogy mennyi munkával keres az ember 2-3-400 forintot? Mert az sem mindegy, hogy apa dolgozik 13 órát pl. és a gyerekeket látja hétvégén, vagy együtt is tud lenni a családdal. Ha anya is dolgozik és a nagyszülők távol laknak, nincs aki a gyerekekre vigyázzon ovi után, akkor bébicsősz is kellhet, így a nagyobb fizetés mellé nagyobb költségek is járnak. Ha azt veszed egy személynek sem igazán elég havi 200 ezer, hogy félre is tudjon tenni és mondjuk hitelt is fizessen.

Jancsiszeg 2014.01.26. 15:37:51

Abban igaza van a tisztelt szerzőnek, hogy mindenkinek mást jelent a luxus, de havi 20.000 ruhára, meg 300.000 nyaralásra ne is haragudjon, de messze a luxus kategória.

Egy évben nem költök ruhára 30.000-nél többet, nemhogy havonta 20-at. Van egy olyan dolog ugyanis, amit úgy neveznek, hogy "vigyázni a ruhára". Nem járok szakadt, rongyos ruhákban, csak tudok rájuk vigyázni. És nem érdekel, hogy mi a divat, egy ing, ha nem szakadt-kopott-foltos, akkor 5 év múlva is ing lesz. A legnagyobb fogyóeszköz nálam a zokni.

Nyaralás 300.000-ért minden évben? Az elmúlt 10 évben összesen nem költöttem ennyit nyaralásra. Nem feltétlenül a tengerpart jelentheti a nyaralást. Lehet menni túrázni is. Millió meg egy szabad strand van az országban, ha vízpart kell, ahova pár ezerből is el lehet menni. Nem kell félpanzió, lehet sátrazni is. Tök jó móka. Nem kell éttermezni, lehet szendvicsezni meg szalonnát sütni, bográcsozni.

Nem költeni kell, hanem ésszel költeni.

bungics (törölt) 2014.01.26. 17:01:24

@me.thinks: Jancsiszeg hozzászólásából is látszik, hogy ez egy olyan téma, amiben nincs objektív válasz.
Mert mihez képest, ugye?
Ha európai szabad ember agyával gondolkozol, kell bizony minimum vagy kétmillió Ft annak a bizonyos 4 tagú családnak megtakarítással, nyaralással együtt (meg étterem, normális ruhák, kultúra, stb.). Ennek viszont kis hazánkban nincs realitása. Nálunk - mint Jancsiszegnél is láttad - ha valaki elmer menni tengerpartra, az már "gyanús" és különben is, az "anyjapicsáját", nem jó neki a Bakony!?
Szóval attól függ honnan nézed.

Jól keresni több nyelvet beszélve, jó diplomával, a szakmában igen jó szakemberként lehet. De még ezzel együtt sem lehet csak kevés szakmában. Egy borravalót nem elfogadó orvos konkréten nyomorog.
Magyarországon ezt a kérdést megvitatni értelmetlen. Ez egy abnormális hely. Nincsenek olyan értékek, amihez igazodni lehet. Hiába vagy értelmes, okos, tanult, szorgalmas, ezzel még semmire se mész, sőt ez inkább hátrány.
Itt az érvényesül (tisztelet a nagyon szűk szerencsés kivétel rétegnek), aki megfelelő kapcsolatokkal rendelkezik, korrumpál, stb. De nem akarom ebbe az irányba elvinni a témát.

lesek 2014.01.26. 17:04:39

Havi 20 ezer az egyedülálló személynek finom élelemre?
Ha nem eszik semmit, valószínűleg elég, de amennyiben szakít az éhezés szokásával, másfél hétig kihúzhatja belőle naponta kétszeri szerény étkezéssel.

bungics (törölt) 2014.01.26. 17:18:31

@Jancsiszeg: Engedd meg, hogy itt Európa közepén ne legyen elég egy retkes bányató egy családnak nyaralás címszóval.
Elegem van abból, hogy nem lehetnek igényeim!
Ez egy kis ország, tele erőforrásokkal, hat év alatt rendbe lehetne szedni normális kormányzással, és élhetnénk igen magas szinten.
Egyet értek azzal, hogy addig nyújtózkodj, amíg a takaró ér, de hogy mekkora is milyen az a takaró azt én akarom megválasztani!

bungics (törölt) 2014.01.26. 17:28:28

@me.thinks: Hogy szemléltessem neked miről beszélek, aztán abbahagyom:
Van olyan kétkezi iparos ismerősöm, aki napi 14 órát dogozik, egyik napról a másikra él. Egy másik (ugyanaz a szakma) önkormányzatoknak dolgozik, 20 %-ot visszacsenget, a meló 5-szörére van túlárazva. Naponta 8 óránál nincs több dolga, és igen magas szinten él.
És szobafestőkről beszéltem...
Orvost nem ismerek, de látom: az egyik turiból öltözködik, gyalog jár, a másik BMW-vel jár és a balatoni nyaralóját a Lakáskultúra mutatja be. Most akkor mit lehet mondani, milyen a jó szakma?
Ezt a témát nem lehet megbeszélni!
Szóval jól felhúztam magam ez egy elmebeteg ország, birka emberekkel, hogy ezt tűrik.

me.thinks 2014.01.26. 17:36:41

@Jancsiszeg: Az elvárásoktól függ, hogy kinek mi elég ugye. Ha számodra oké a strandolás és nem akarsz külföldi nyaralást, nem kötelező, a lényeg, hogy kikapcsolódj és feltöltődj. De normális esetben egy tengerparti nyaralás nem kellene luxus kategóriába tartozzon. 4 személy esetén pedig 300 ezer egy tengerparti nyaralás folyamán elmegy ha nem akarnak számolgatni, hogy belefér-e még egy ebéd stb. A ruházkodás ugyancsak igény és lehetőség kérdése. 4 személy esetén pl. a havi 20 ezer lehet, hogy nem is elég ruhára. Egy személy is költhet ennyit havonta ha pl. olyan helyen dolgozik ahol megkövetelik az elegáns megjelenést. Mondjuk egy olyan munkahelyen azért a fizetés is magasabb. Költeni ésszel kell, igaz de az ember meg akar engedni magának néhány dolgot, hogy teljesebb legyen az élete, ne csak a létfenntartásért dolgozzon.

@bungics: Objektív válasz tényleg nincs, mindenkinek másak az igényei és a lehetőségei. Szerintem a lehetőséget mondjuk az ember teremti meg... ahogyan Te is írtad, tanul, dolgozik, jobb munkahelyre kerül, feltornássza magát a ranglétrán... Havi 2 millió tényleg kellene egy 4 tagú családnak ahhoz, hogy félre is tudjon tenni az ember és "luxus" dolgokra is költhessen, de ennyit azért kevesen keresnek. A tengerparti nyaralás szerintem nem luxus kellene legyen. Látástól vakulásig dolgozik az ember, legalább egy kis feltöltődés, pihizés jár neki ezért... a gyerekeknek is jó, ha új helyekre jutnak el, megismerik a környező országok kultúráját. A minőségi életvitelhez hozzátartozik a kultúra is, ahogyan írtad, de az nem olcsó...

@lesek: Lehet, hogy igazad van, akkor bocsi ezt rosszul számoltam... abból indultam ki, hogy pl. egyetemisták mennyit tudnak költeni ilyesmire és elszomorítóan keveset. Ahhoz, hogy változatosan és egészségesen étkezzen az ember, sok gyümölcs, zöldség és nem a tartósítószerekkel teli akciós cucc jól kell keresni.

me.thinks 2014.01.26. 17:42:36

@bungics: Ne húzd fel magad, bocs nem ez volt a poszt célja... Tudom miről beszélsz, mármint a munka és a fizetésbéli különbségekre értve... Vannak még jó munkahelyek, vállalkozások amikből flottul meg lehet élni, persze az is számít, hogy az embert, hogy engedik el otthonról. Ha a szülőnek lehetősége van és lakást biztosít a gyereknek, akkor ugye máris sokkal könnyebb. Ma már nem feltétlenül lehet azt mondani, hogy legyél ügyvéd, orvos és jól fogsz keresni... Tanulni kell, minél több nyelven beszélni és kőkeményen meg kell törtetni, hogy előléptessék az embert. A vállalkozások esetén is hasonló a szitu, attól amiért van egy vállalkozásod ugye még nem dől a pénz, az is nagy munka, hogy pénzt termeljen. Nem csoda, hogy sokan a külföldi munkát választják. Valahol a beletörődést is meg lehet érteni, mármint, hogy egyesek külföldi nyaralásokra se vágynak, mert tudják, hogy nem keresnek eleget... de szerintem inkább hajtóerő kellene legyen az, hogy az ember nem keres eleget...

sírjatok 2014.01.26. 18:36:33

Ez egy tök jó poszt, már várom, hogy "úúúúristen, nééégyszázezer forint, az már a milliárdosság csúcsa, száztíz százalék adót rá!!!"

2014.01.26. 18:50:26

@Jancsiszeg: Kedves Jancsisyeg! Gondolod, a cikk rólad szól? Kutyát sem érdekli, hogy te húsz éves öltönyben járkálsz, és kempinggatyában túrázol, itt általában, a magyar lakosság helyzetéről és az életminimumról volt szó. Ha neked luxus a nyaralás, ám legyen. De alapvető igazság, hogy a jó munkavégzéshez feltöltődés kell. Ezt a munkáltatók elfelejtik...

2014.01.26. 18:58:39

@A biztos utas: Vyn magánbiztosítás is, soronkívüliséggel, max két ágyas kórházi ellátással, megfizethető áron.Az orvos ingyenes, illetve nem, benne van az alapellátásban. Ami nagggyon jelentős összeg. G.B. nincs 7%. Ebben a nyugdíj is benne van, jelenleg heti 115 font. Tehát, EÜ: ingyen orvos, ingyen kivizsgálás(igaz, hosszú várólista esetenként) viszont a gyógyszer sem drágább, mint odahaza, a fogorvos az nulla, kukázható, ára horror, minősége tragikus, a szemész nem rossz (szemüveg), és nem drágább, mint odahaza, bár nehezen eldönthető.

2014.01.26. 18:59:57

@sírjatok: Hogy te mekkora fasz vagy! Lógatni lehetne.

koschwarz 2014.01.26. 19:07:04

Az is meggondolandó lehet a havi megélhetés biztosítása szempontjából, hogy milyen minőséggel akarnak vagy kénytelenek az emberek beérni. A havi költségek talán egyik legnagyobb részét például az élelmiszer teszi ki. Ezen sokat lehet spórolni, de nem mindegy, hogy hogyan. Lehet a cég ebédlőjében enni kb. 1000 forintért alkalmanként, de lehet otthonról is vinni, így kb. feleannyiba kerül így egy napi ebéd, és megkockáztatom, hogy mind minőség, mind mennyiség szempontjából is jobban jár az ember.

Aztán tényleg nem mindegy, hogy húsipari melléktermékekből készített májkrémet vagy parizert eszik egy-nap-alatt-morzsálódó kenyérrel az ember vacsorára nagyon olcsón, de ennek meglesznek az egészségügyi következményei... mind életminőség, mind az orvosra és a gyógyulásra fordítandó költségek formájában.

Az emberek képesek megvenni a feldolgozott, és ezáltal sokkal drágább, és általában egészségtelen élelmiszert, pl. 1000-2000 forint simán megvan egy párizsinak kilója. 1000 forintból már egy kiló csirkemellet is lehet venni.

Ugyanez a ruhákkal. Igaz, hogy olcsóbb egy műszálas, gyenge és hamar nyúló anyagból készült ruhadarab, de valóban jobban járnak vele? És ez sok mindenről elmondható még.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.26. 19:21:21

@koschwarz: Igazad van a minőséget kellene nézni. Szerintem is inkább csirkemell és otthon csomagol minőségi tízórait magának az ember, mint az akciós, tartósítószertől hemzsegő élelmiszereket egye. De ez is mentalitás és lehetőség kérdése. A ruhákkal kapcsolatosan is egyetértek, inkább legyen egy kicsivel drágább, de 5 mosás után ne kelljen kidobni... :)

@sírjatok: Na igen, ilyen reakciók is lehetnek :))) De ha egy picit gondolkodik az ember, akkor nem is olyan hatalmas összeg az... pláne ha a megélhetés és nem a túlélés, fennmaradás a cél...

@bungics: A nyaralás téma látom kiverte a biztosítékot sokaknál. Nem becsülöm le a hazai üdülőket és strandolni is jó, de azért más külföldön nyaralni pl. egy tengerparton...

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nagyon jogos amit írsz a jó munkavégzéshez feltöltődés kell és a hétköznapokhoz is. A stressz, a rohanás így is kikészíti az embereket, legalább időnként szükség van a kikapcsolódásra és a szórakozásra. De ugye ez is pénzkérdés.

sírjatok 2014.01.26. 19:37:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Hogy te mekkora fasz vagy! Lógatni lehetne. "

Az de komoly :)

De komolyan, egy ilyen beszólásnak mi értelme van? Legalább jól szórakozol közben? Mert én végül is enyhén mosolygok, szóval folytasd nyugodtan :)

01234567 2014.01.26. 20:41:51

Először is: Aki ma Magyarországon 150ezer nettó alatt keres, az csak lassabban hal éhen.
2. Egy egyedülálló, albérletben lakó fiatal 200ezer
3. Egy egyedülálló 40 feletti albérletben 160-170ezer
4. Kétgyermekes pár, saját lakásban fejenként 250 ezer.
5. gyermekét egyedül nevelő saját lakásban 300ezer (albérletben:400ezer)+ gyerekenként 100ezer.
Ezek természetesen mindenféle hiteltörlesztés nélküli nettó bérek.
Mivel 8 évet éltem külföldön, nyugton állíthatom, nálunk az árak a nyugat-európaival azonos szinten vannak, kivéve az albérlet díját (hiába drágábbak egyes élelmiszerek, mások meg olcsóbbak, olcsóbb pl.: a híradástechnika, ruha, cipő..stb..,üzemanyag nem drágább, az autóbiztsítás drágább, de jobb a szolgáltatása, az autópálya sokkal olcsóbb, vagy ingyenes néhol, a telefon, internet előfizetések sok helyen a fele..stb..)így nálunk tény, meglepően alacsonyak a bérek.
És amelyik országban az utcaseprő 47ezret keres, ott hiába rí a mérnök-doktor úr, ő meg 200-at fog..ha szerencséje és munkája van. ezt is meg kéne már érteni, és nem a különböző társadalmi rétegeknek egymásra ugatni, hanem összefogni(és nem ilyen megélhetési politikusok vágóállataként tengődni pl.)
Egy személyes élmény: először külföldön dolgozva a munkaadóm, hogy jobban megismerjen, személyesen furikázott el egy melóra. Közben kérdezgetett a Mo.-i viszonyokról. döbbent arccal hallgatta a magyar árak és bérek arányát (albérlet, élelmiszer-kontra-fizetés), majd kitört:"Ti mi a sz@rnak dolgoztok ott, azért hogy egyetek, meg lakjatok valahol! Az ember nem állat, ennél több, van hobby, kultúra, utazás.Hogy éltek ti!" EZ A MUNKAADÓ VOLT, AZ OTTANI. ÚGY IS FIZETETT ENGEM. Melyik magyar munkaadó ilyen? Ki gondolkozik itt így? És ő nem volt egy IQfighter, csak egy egyszerű kisvállalkozó...

Laptop7712 2014.01.26. 21:46:00

@01234567:
Azt mondom, hogy legyen a mostani nyugati minimálbér, 1000 GBP- nek, vagy 1355 EUR-nak megfelelő forint összeg - összege a te általad említett „egy egyedülálló albérletben lakó fiatal” a többit innen kellene indítani. Történetesen azért, mert talán akkor lesz igazunk kedves 01234567.
2006-ban, 350.000 nettó, egyedülálló fiatalra vetítve okkás volt úgy, hogy egy kocsit is képes volt fenntartani pesti viszonyok mellett, és még maradt pár ezres a hó végén. Fogadjuk el, legyen elég most is.

A múltkor felhívott egy okos HR-es kvalifikált munkát ajánlott. Szépen elmondta mi lenne a munka, mondtam neki hogy nagyon szép, 1 évig ráérek erre a témára havi nettó 2,31 M Ft-ért. Levegőért kapkodott, és azt mondta, hogy Hans ennyit nem fizet. Mondtam neki, hogy kár, mert otthon Hans ennél még 15%-al többet fizet.

Azt is mondtam, beszélek szívesen Hanzival, de azt nem akarta a szentem. Egyszer még visszahívott egyezkedni, de nem tudtunk megállapodni. Itt tartunk Magyarországon.

Egyszerűen hülyének néznek minket, közben meg röhögnek rajtunk, hogy baszottul olcsó az ország, és mennyire faján lehet szarrá keresni magukat.
01234567, minél több hazánkfia lát világot, annál gyorsabban kellene észbe kapniuk.

Én nyugati bér igényt mondok, akinek nem tetszik, ne engem alkalmazzon, szeretem azt, ha nem éhbérért dolgozom.

Remélem, kezdünk tudatunkra ébredni a témában, a lengyelek ezt tették, és lám, nem omlott össze a világ. Rém egyszerű a megoldás, csak csinálni kellene, van ilyen, hogy internet, lehet nézelődni.

entero 2014.01.27. 00:30:30

@me.thinks:
Persze, hogy dolgozom, nem is keveset, de a szabadalmaim alapján zajló munka nagyon kifizetődő, főleg külföldön. A magyar piacokra keveset termelünk, de a cél nem is ez, mert itt a vásárlóerő igen gyenge lábakon áll, főként a bérek miatt. Nálam az emberek nagyon jól meg vannak fizetve, mert én azt az elvet vallom, hogy minél elégedettebb a dolgozó, annál hatékonyabb a munkakedve is. Hiába a jó vezető, mondhatnám úgy is, hogy az agy tröszt, ha a dolgozók közben le vannak ejtve.

entero 2014.01.27. 00:32:42

@tisztapista:
Elég baj az, hogy sokan feketén kapnak ennyit. Az orvosok meg jól megvannak a hálapénzből, és amíg ilyen semmirevaló fizetése van mondjuk egy sebésznek, tegye csak el, mert életeket ment.

Alvarez 2014.01.27. 08:23:54

"...hogy egészségesen táplálkozzon az ember ugye költenie is kell."

Ez nem igaz, pont az egészségtelen élelmiszerek a drágák: chips, cola, fagylalt, stb.

Pl. egyél reggelre zabpelyhet teában, a legjobb választás, egészséges, van benne kalória és meglepően olcsó (egy reggeli kb 50Ft)

nagypeti 2014.01.27. 12:54:40

@Alvarez:
Ezek nem élelmiszerek. Az élelmiszer a hús, kenyér, gyümölcs, zöldség, stb. Abból meg valóban az olcsó húsnak ugye...

gabocaboy 2014.01.27. 13:32:26

110 nettóbol élek egyedül. gyakorlatilag hó alajétől a végéig üres a hűtőm. 16-17 fok van a lakásban, de csak aludni járok haza.

melóhelyen tesznek rám, bárkire aki vegetál. ürüljek, ha van munkám. ennyi, lexarom.

nyaralás, spórolás. elhitették velem, hogy ez igy normális, ennek kel örülni.

de már borul a bili.

JanDítě 2014.01.27. 13:34:47

180at keresek.kifizetem az albit,rezsit,telefonszámlát és azt a kibaszott diákhitelt már a fele nincs is meg.lakáskölcsönre természetesen gondolni sem tudok mert akkor tényleg csak azért dolgoznék hogy törlesszek.enni kell(kólát chipset nem eszem de nem is a zimbó"mindentbele"szafaládét zabálom),heti egy sörözést haverokkal had engedjek meg magamnak,egy hobbim van ami havi szinten 5-7ezer forintba kerül(nem,nem a cigi).aztán ennyi,kész slusszpassz....bár lehetne rosszabb is :)sőt ha belegondolok tulajdonképpen jó:)bár igen még vagy 20 ezer hiányzik hogy megtakarítani is tudjak, csak hogy legyen mihez nyúlni ha esetleg beütne a krach.

Megszállott Mathilda · http://megszallott.blog.hu 2014.01.27. 13:41:24

200ezret keresek (nettó), ebből 150 elmegy lakáshitel+rezsi, + diákhitel. marad 30. Mire elég? Költői a kérdés. Viszont tapasztalattal rendelkező, diplomás középkorú vagyok... a jobban megfizetettek közül.
Nem egyedül élek a lakásban, ezért tudok enni/mosni/kirándulni/szórakozni. Luxus? Talán minden annak tűnik... de annyira nem rinyálok.

JanDítě 2014.01.27. 14:09:14

@JanDítě:
+még annyi talán, hogy viszont azt látom hogy a barátok mennek el mellettem,lakás,kocsi,gyerek én meg ebben a magyar valóságnak megfelelő elméleti "jólét"-ben tengődöm-dagonyázom.eléggé frusztrál.kéne egy jobban kereső állás?lehet de nem nagyon ugrálhatok egyre kevesebb a lehetőség.menjek külföldre?már voltam de visszahúzott az a szentimentalista szívem.van egy diplomám,beszélek egy idegen nyelvet, e mellett egy szakmám és nem tartom magam ostobának.kicsit arrébb születek nyugat fele akkor nem hiszem hogy problémáim lennének.

ccvv 2014.01.27. 14:38:38

@Alvarez: decemberben a cukkini 900 HUF/kg.

me.thinks 2014.01.27. 20:00:32

@gabocaboy: Hogy csinálod? Mármint, hogy tudsz ilyen mértékben takarékosan élni? Ez egy kényszerhelyzet gondolom, de nem lehet egyszerű beosztani a pénzt.

@entero: Gratu, ügyes és talpraesett vagy! További sok sikert kívánok neked és erőt a sok munkához. Nagyon tetszik a hozzáállásod, mármint, hogy hiába a zseniális főnök, ha az alkalmazottak elégedetlenek nem teljesítenek jól. Szerintem ha többen gondolkodnának így, kevesebb gondterhelt ember lenne. :)

@JanDítě: A külföldi munka nagy dilemma, pénzkeresés de távol a családtól, vagy tengődés itthon... egyik sem a legjobb megoldás...

entero 2014.01.28. 12:28:17

@me.thinks:
Köszönöm szépen a jókívánságaidat, én is hasonlókat kívánok neked. Mindig azt szoktam mondani, nem a Fidesszel van itt gond, hanem azokkal a pénzes emberekkel, akiknek már semmi nem elég, és hűen ragaszkodnak a minimálbér kifizetéséhez, amikor jóval többet is tudnának fizetni. Én előszeretettel alkalmazok pl. házaspárokat, mert kell a női és a férfi munka is, és akkor már két jó fizetés lesz egy családnak. A szerszámkészítő pl. kap közel 500 ezer nettót, a neje a fröccsöntő gép kezeléséért pedig közel 250 ezret, így máris 750 ezret keres a család, ami szerintem hazai viszonylatban egyáltalán nem nevezhető rossznak. A lényeg, hogy mindig legyen egy főnök, aki ezt tudja biztosítani, és szem előtt tartsa, hogy hiába a zsenialitás, a munkákat el is kell végezni, arra pedig egy ember nem elég.

me.thinks 2014.01.31. 10:37:55

@entero: Bocsi, hogy csak most válaszolok. Köszönöm a jókívánságokat! Tiszteletreméltó, hogy ilyen mértékben gondolsz az alkalmazottaidra! Van olyan ismerősöm aki fröccsöntő gépen dolgozik és kb. a felét keresi annak, mint amennyit Te fizetsz az alkalmazottaidnak... Minden elismerésem, ha többen gondolkodnának így, nem lenne ennyi anyagi probléma... Főnökként gondolom, hogy sokszor napi 10-12 órát dolgoznod kell ahhoz, hogy jól működjenek a dolgok?

entero 2014.02.02. 00:51:23

@me.thinks: Dolgozni azt valóban sokat kell, de mivel a saját technológiámmal elkészített gépekkel dolgozunk, ami világviszonylatban is egyedülálló, ráadásul a kinti piacokra megy jó része, mivel eleve vegyesvállalatról van szó, ezért ilyenkor éjszaka már lazíthatok is kicsit............:-) Persze ott van még az 5 lurkóm is, akikből kettő még csak 5 éves múlt (ikrek), nem mondhatnám, hogy unalomban telnek a napjaim. A lényeg, hogy sokat kell fejlesztenem, megoldanom olyan dolgokat is, amiket más nem tud (az egész pályafutásom egy ilyen feladat megoldásával kezdődött, ami végül szabadalom lett), és ezért én is elnézésedet kérem, hogy csak most kerültem gép elé, de azt hiszem, már nem sokáig, mert lassan elalszok. Azért majd még visszanézek, ha írsz, a jövő hetem talán lazább lesz, most terveztem meg az új munkákhoz a szerszámokat, már csak le kell gyártani őket, utána mehet a folyamat, amit inkább már csak felügyelnem kell jobbára. Készülök egy új project létrehozására is, ami újabb munkahelyeket is jelenthet, ha létrejön, még tárgyalok a franciákkal ezzel kapcsolatban. Jelenleg 197 fő a létszám, ez akár bővültetne újabb kb. 30 emberrel. Tudom, nem olyan sok, de azért jobb a semminél, főleg vidéken.

Andrea Josvai 2017.01.12. 02:06:05

Sziasztok! En egy 26 eves lany vagyok jelenleg angliaban elek. A kovetkezok a tapasztalataim az itteni elettel kapcsolatban: Majdnem mindenkitol azt hallom, hogy milyen jo azoknak, akik kulfoldon laknak mert a megelhetes sokkal egyszerubb. Eloszor is! Akik kulfoldon elnek valoban hozzaszoknak a konnyu megelheteshez, kevesebb kiadas, tobb penzt felre tudnak tenni ilyenek...de mindannak akik ralep erre az utra, szembesulnie kellene azzal, hogy buktatoi is vannak ennek. Aki kulfoldre jon szamolnia kell azzal, hogy hanyagolni kell a csaladjat, baratait, mert tavol vannak. Be kell tudnia illeszkedni egy uj tarsadalomba es most itt nem is az angolokrol beszelek, hanem kulonbozo kulturak keveredeserol. Ezen kivul aki nem egy ratyi gyari melot akar, elvarando, hogy legalabb tarsalgas szinten beszeljen angolul, mert ugye ez nem csak abbol all, hogy kimegyunk kulfoldre, jaj de megcsinaljuk, hanem hogyha ide jottel, akkor viritsal! Senki nem akar veled ugy beszelni, hogy nyogsz, hulyet csinalsz magadbol ilyenek. Ebben az orszagban ez az elvarando, nem vita tema. De most abba is hagynam ezt, mert masrol akartam beszelni. Mindenki mondja, hogy jaj de szar otthon minden. Mi van akkkr ha mindez azert van mert egyszeruen ez a mentalitas terjedt el mint egy fertozes az orszag egesz teruleten, meg a csapbol is az orszagot, gerjesztve ezzel a feszultseget es a negativitast es ez csak tukrozodik. Latom paran irtatok, hogy mennyiba kereset es mennyibol lehet egeszsegesen megelni egeszsegesen? Ki mondta azt, hogy csak azzal lehet meggazdagodni, hogy reggeltol estig guriztek? Azert mert ez van a kozhiedelemben, mint ahogy az is, hogy egymast hergelitek azzal, hogy naprol napra eltek meg. Nem gerjeszteni kell a feszultseget a nep kozt, hanem megoldast talalni erre a problemara! Nagyon nagyon ajanlom figyelmetekbe Domjan Laszlo agykontrolljat!!! Rengeteg embernek helyre jott az elete ennek a technikanak az alkalmazasaval!! Youtubon van rengeteg video es interju arrol, hogy kinek mennyire hatasos volt ez a modszer!!!! Nem kell elhagyni az orszagot!!! Magatokban kell rendet tenni!!!
süti beállítások módosítása